Dikke Winst

Wij zetten ons in voor de zichtbaarheid en toekomstbestendigheid van sociale initiatieven. Dikke Winst is hèt keurmerk voor maatschappelijke en zakelijke winst. Het besteedt aandacht aan mensen en/of bedrijven die met hun (kleine) acties een groot verschil maken in hun omgeving, terwijl ze ook goed voor zichzelf zorgen.

Wat is Dikke winst?

Organisaties die (op aanbeveling van een groot sociaal en maatschappelijk netwerk) de nominatie voor
Dikke Winst ontvingen, combineren onderstaande punten:

  • maatschappelijke meerwaarde: de wereld wordt van deze persoon of initiatief een beetje mooier;
  • zakelijk slim: er is nagedacht over een bussinessmodel waarmee de organisatie kan voortbestaan en niet
    afhankelijk is van één partij. De middelen maken impact of groei mogelijk;
  • echte wereldverbeteraars. Mensen of initiatieven die inspireren om goed te doen.

Wie weet inspireert het je om ook iets te doen waar je blij van wordt en wat je past. Zo kan jij het verschil
maken. Dat is dikke winst- winst voor iedereen! Dat is voor ons ‘Dikke Winst’. Wij vinden dat iedereen ze zouden moeten (er)kennen. Hopelijk inspireren ze ook tot meer mooie daden.

Wij vinden het belangrijk en leuk om te laten zien dat ‘iets goeds doen’ niet meteen hoeft te betekenen dat je je hand ophoudt. Hoe je slim bezig kunt zijn en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan een betere wereld.

Mariska Komproe,Talentcoach

Stand van zaken

De afgelopen jaren merkten we heel duidelijk wat de gevolgen zijn van het veranderende sociale klimaat. De
constante zoektocht van sociale initiatieven naar financiering leidt af van de inhoud en de financiële
onzekerheid vraagt veel van betrokkenen. Daarom brengen we deze verankeringsproblematiek op verschillende manier onder de maatschappelijke aandacht en ontwikkelden we de ImpactAcademie. Bij dit initiatief van Talentcoach & SodaProducties is ook de organisatie van Sustainable Social Value aangehaakt. Samen nomineren we deelnemers. Zo breiden we de zichtbaarheid en netwerk uit. Dikke Winst was actief van 2017 tot 2020 en zette ruim 30 organisaties in het zonnetje.

Neem contact met ons op

Wil je gebruik maken van de kennis en projecten die SodaProducties in 15 jaar heeft opgebouwd? Neem dan contact met ons op!